Informacje dla podróżnych / FAQ
Gdzie można kupić bilet?
Bilety na przejazdy na linii Gorlice-Kraków-Gorlice można kupić w następujących lokalizacjach:
- Biuro w Gorlicach przy ul. Węgierskiej 29, kasa biletowa (patrz zakładka "Przedsprzedaż biletów") - prowadzi sprzedaż biletów do Krakowa,
- Gorlicki Dworzec Autobusowy, Gorlice, ul. Bardiowska 3, kasa biletowa - prowadzi sprzedaż biletów do Krakowa,
- Dworzec MDA w Krakowie, ul. Bosacka 18, kasa biletowa - prowadzi sprzedaż biletów do Gorlic,
Zakup biletu w kasach biletowych jest równoznaczny z rezerwacją miejsca siedzącego w autokarze.
Bilety na konkretny kurs można zakupić również u kierowcy przy wejściu do autokaru.
UWAGA!
W przypadku odmowy sprzedaży biletów na dworcu autobusowym w Gorlicach lub w Krakowie, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym biurem w celu wyjaśnienia odmowy sprzedaży (stosowne numery znajdują się na stronie Kontakt).
Jakie zniżki uwzględniamy?
Uwzględniamy wszystkie ulgi ustawowe na bilety jednorazowe obowiązujące w komunikacji przyśpieszonej.
Wysokość poszczególnych ulg:
100% - straż graniczna (ochrona szlaków komunikacyjnych RP),
100% - poseł,
100% - senator,
100% - dziecko do lat 4 (pod warunkiem niekorzystania z oddzielnego miejsca do siedzenia),
95% - przewodnik niewidomego,
95% - opiekun osoby niezdolnej do samodzielnej egzystencji,
95% - opiekun inwalidy wojennego I grupy,
78% - dziecko do lat 4 (osobne miejsce),
78% - straż graniczna (w czasie wykonywania czynności służbowych),
78% - celnik (w czasie wykonywania czynności służbowych),
78% - policjant (w czasie wykonywania czynności służbowych),
78% - żołnierz żandarmerii wojskowej (w czasie wykonywania czynności służbowych),
78% - dziecko niepełnosprawne lub dotknięte inwalidztwem,
78% - opiekun dziecka niepełnosprawnego lub dotkniętego inwalidztwem,
78% - żołnierz służby niezawodowej,
78% - inwalida wojenny I grupa,
51% - niewidomy niezdolny do samodzielnej egzystencji,
37% - osoby niezdolne do samodzielnej egzystencji,
37% - niewidomy,
37% - dzieci od lat 4 do rozpoczęcia nauki szkolnej,
37% - inwalida wojenny (grupa inna niż I),
37% - kombatant,
37% - weteran inwalida.
Podróżujący uprawniony do ulgi musi posiadać stosowne dokumenty potwierdzające uprawnienia. Dokumenty są weryfikowane przez kierowcę autokaru.
Czy można zarezerwowac miejsce na przejazd przez telefon lub email?
Jedynym sposobem "rezerwacji" miejsca w autokarze jest wcześniejszy zakup biletu w punktach sprzedaż biletów - zobacz pytanie "Gdzie można kupić bilet?".
Sprawdź również stronę "Przedsprzedaż biletów".
Czy można przewozić rowery lub inne większe przedmioty/paczki?
Przedmioty o większych gabarytach można przewozić po wcześniejszej konsultacji z biurem firmy (numery telefonów dostępne są na stronie Kontakt).
Znając obłożenie kursów (co przekłada się również na ilość bagaży), będziemy w stanie zaproponować dogodny termin przewozu.
Czy można przewozić zwierzęta?
Dopuszczamy możliwość przewożenia małych zwierząt.
Ze względu na komfort i bezpieczeństwo innych pasażerów oraz dobro zwierząt, należy je przewozić w stosownym zabezpieczeniu, np. psy w kagańcach, koty w klatkach, etc. Koniecznym jest posiadanie książeczki zdrowia psa lub kota oraz kocyka, by sierść zwierzęcia nie zostawała na fotelach.
Przewóz dużych zwierząt musi być uzgodniony wcześniej z biurem firmy (telefony dostępne na stronie Kontakt), w innym wypadku kierowca może odmówić przewozu.
Czy cena biletu jest ostateczną ceną za przejazd?
Czy można wybrać miejsce w autokarze przy zakupie biletu?
Jak wynająć autokar?
Zapytanie o wynajem autokaru można złożyć korzystając z formularza zapytań na stronie Kontakt lub wysłać bezpośrednio na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Można również skontaktować się z naszym biurem telefonicznie - numery telefonów dostępne są na stronie Kontakt.